·

הנחיות להתנהלות עמותות

התנהלות עמותה

עמותות הן יוזמה פרטית של אדם בעל רצון טוב להפוך את המציאות סביבות לטובה יותר. על-מנת לממש את הרצון באופן מיטבי, ולהגשים את מטרות העמותה, נדרש גם ניהול מושכל ובעיקר כזה שעומד בכל הקריטריונים שנקבעו בחוק העמותות משנת 1980. עמותה שמתנהלת בהתאם לדרישות השונות תקבל "אישור ניהול תקין" שמקל עליה לגייס משאבים כספיים, הן מהמדינה והן מתרומות, וגם התפעול שלה יהיה טוב יותר. משרד עוה"ד וייס-שוורץ קידר הוא המוביל בארץ בכל הנוגע לארגוני המגזר השלישי, ובין שאר השירותים הוא מספק הנחיות להתנהלות עמותות בדרך לקבלת אישור ניהול תקין.

הנחיות להתנהלות עמותות על-מנת לקבל אישור ניהול תקין

* כינוס אסיפה כללית – בתדירות של לפחות פעם בשנה יש לכנס את כל חברי העמותה. באסיפה יוצגו הדוחות השונים וכן סקירת פעילות, ויתקבלו החלטות לעתיד.

* הקמת ועד מנהל ו-ועדת ביקורת – הוועד המנהל אחראי על התפעול השוטף ועל קבלת החלטות יומיומיות, ואילו ועדת הביקורת מפקחת על הפעילות ומפיקה דוח שנתי שכולל המלצות לייעול.

* היעדר ניגוד עניינים – ובפרט הימנעות מקרבה משפחתית בין חברי ועדת הביקורת לבין חברי הוועד וגם בין אנשי עמותה לבין ספקים שמקבלים ממנה כסף.

* פעילות כספית תקינה – שימוש במשאבים הכספיים שגויסו מהמקורות השונים לטובת המטרות הרשומות בתקנון, יחס נאות בין הוצאות לניהול העמותה לבין ההוצאות התפעוליות ועוד.

* תשלום אגרה – כל עמותה רשומה מחויבת בתשלום אגרה שנתית.

* הגשת דוחות – כל עמותה נדרשת להגיש לרשם העמותות אחת לשנה דוח כספי כולל, דוח צילולי, פרוטוקול של כינוס האסיפה הכללית, המלצות של ועדת הביקורת, רשימה של 5 מקבלי השכר הגבוה ביותר ועוד.

ייעוץ לקראת הגשת הדוחות ולטובת תפעול שוטף מיטבי

עוה"ד ירון קידר כיהן בתפקיד רשם העמותות. בהתאם משרד עוה"ד וייס-שוורץ קידר הוא הכתובת הנכונה ביותר לקבלת הנחיות להתנהלות עמותות, הן לקראת הגשת הדוחות השנתיים ההכרחיים והן במהלך הפעילות השוטפת. הייעוץ והליווי המשפטי ניתנים על בסיס הבקיאות המקצועית הענפה וכן מתוך מחויבות מוחלטת לכל לקוח לאור החשיבות הרבה של כל עמותה לאיכות החיים של כולנו.

מאמרים

רישום חברה לתועלת הציבור

בקשה לרישום חברה לתועלת הציבור רוב החברות המוקמות בישראל פועלות למען רווחים כספיים. יחד עם זאת החוק מאפשר גם הקמת חברות הפועלות למען הציבור ולא

ליווי משפטי לעמותות

ייעוץ לעמותות

ייעוץ משפטי לעמותות עמותה הינה ארגון שמתנהל על-פי כללים ייחודיים המפורטים בחוק העמותות. מצד אחד ישנו חופש פעולה נרחב, בהתאם למטרות שמגדירה לעצמה העמותה, ומצד

מאמרים

הקמת ארגון ללא מטרות רווח

הקמת ארגון חברה בריאה כוללת 3 סוגים של גופים: מוסדות ציבור שמופקדים על מילוי הצרכים השונים של האוכלוסייה, עסקים אשר מאפשרים להביא לידי ביטוי יכולות

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support