·

רישום חברה לתועלת הציבור

בקשה לרישום חברה לתועלת הציבור

רוב החברות המוקמות בישראל פועלות למען רווחים כספיים. יחד עם זאת החוק מאפשר גם הקמת חברות הפועלות למען הציבור ולא למען בעליהן (למרות שכמובן גם בעלי החברה יוצאים נשכרים – מהסיפוק שבהפיכת העולם למקום טוב יותר). חברות אלה, אשר נקראות חל"צ (חברה לתועלת הציבור), כפופות לכללים ספציפיים, ולמעשה גם רישום חברה לתועלת הציבור הוא תהליך ייחודי. משרד עוה"ד וייס-שוורץ קידר מספק שירותי ייעוץ וליווי משפטי לחברות מסוג זה על בסיס היכרות מעמיקה עם התחום.

כיצד מתבצע רישום חברה לתועלת הציבור?

* הגדרת מטרות – חברה לתועלת הציבור רשאית לפעול עבור מטרות ספציפיות בלבד. ביניהן: הגנת הסביבה, הנצחה, דת, רווחת בעלי חיים, זכויות אדם, חינוך, מחקר, ספורט, התיישבות, צדקה ושלטון החוק.

* מסמכים – אל הבקשה לרישום החל"צ יש לצרף תקנון כפול, הצהרה של בעלי המניות בחברה, הצהרה לגבי כשירות הדירקטורים שלה ועוד. עורך דין חייב לאמת כל מסמך.

* רואה חשבון – כל חברה לתועלת הציבור, בלי קשר למחזור הכספי, חייבת למנות רואה חשבון. כשהמחזור הוא למעלה מ-10 מיליון ש"ח נדרש גם מבקר פנימי.

* חברים – מבחינת רשם החברות ורשם ההקדשים גם אדם אחד יכול להקים חל"צ.

* רישום כפול – את התהליך יש לבצע במקביל גם מול רשם החברות וגם מול רשם ההקדשים. שני הגופים כפופים לרשות התאגידים, ורשם החברות לא יאשר חל"צ שלא אושרה ע"י רשם ההקדשים.

ליווי צמוד שמבטיח התנהלות מיטבית

בקשה לרישום חברה לתועלת הציבור, וכמובן ההתנהלות השוטפת לאחר שרשם החברות ורשם ההקדשים מאשרים את הבקשה, מחייבים תשומת לב לסוגיות רבות מאוד. עו"ד ירון קידר הקים את רשות התאגידים, וריכז תחת מסגרת זו את רשם החברות, רשם העמותות, רשם ההקדשים וגופים נוספים. לאחר מכן עמד בראש רשות התאגידים. גם עו"ד עמירם בוגט מילא תפקידים בכירים הנוגעים לארגונים ללא כוונת רווח, ועל כן משרד עוה"ד וייס- שורץ קידר הוא הסמכות המקצועית המובילה בישראל בכל הנוגע לחברות לתועלת הציבור. שירותי המשרד ניתנים בזמינות גבוהה, מתוך תחושת אחריות וכן על בסיס הבנה של התרומת המשמעותית של החל"צים לחיים בארץ.

מאמרים

רישום חברה לתועלת הציבור

בקשה לרישום חברה לתועלת הציבור רוב החברות המוקמות בישראל פועלות למען רווחים כספיים. יחד עם זאת החוק מאפשר גם הקמת חברות הפועלות למען הציבור ולא

ליווי משפטי לעמותות

ייעוץ לעמותות

ייעוץ משפטי לעמותות עמותה הינה ארגון שמתנהל על-פי כללים ייחודיים המפורטים בחוק העמותות. מצד אחד ישנו חופש פעולה נרחב, בהתאם למטרות שמגדירה לעצמה העמותה, ומצד

מאמרים

הקמת ארגון ללא מטרות רווח

הקמת ארגון חברה בריאה כוללת 3 סוגים של גופים: מוסדות ציבור שמופקדים על מילוי הצרכים השונים של האוכלוסייה, עסקים אשר מאפשרים להביא לידי ביטוי יכולות

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support