הגשת דוח מילולי לעמותה
סעיף 37א בחוק העמותות – חוק שנועד להסדיר את האופן שבו פועלים הגופים במגזר השלישי – מחייב כל עמותה שמעוניינת לקבל "אישור ניהול תקין" להגיש מדי שנה לרשם העמותות דוח מילולי. מאחר שהאישור הנ"ל חיוני לגיוס משאבים, ולמעשה בלעדיו לא ניתן לקבל תמיכה מהמדינה, זהו כמובן אינטרס מובהק של מנהלי העמותות השונות. האחראים להכנתו של הדוח המילולי הם חברי הוועד המנהל בעמותה, והמועד האחרון להגשה הוא ה-30.6 בשנה שלאחר זו הנסקרת בדוח. עוד כדאי לדעת כי כל דוח מילולי לעמותה גלוי לציבור שיכול לבחון אותו ודרכו את אופן התנהלות העמותה. משרד עוה"ד וייס-שוורץ קידר מסייע בהכנת דוחות מילוליים ומספק עוד מגוון רחב של שירותים משפטיים לעמותות ומלכ"רים.
מה כולל דוח מילולי לעמותה?
* תיאור של הפעילות – סקירה של כל הפעולות שביצעה העמותה במהלך השנה על-מנת לקדם את המטרות שלשמן הוקמה.
* שימוש בכספים שגויסו – מרכיב נוסף בדוח מילולי הוא פירוט של אופן הקצאת הכספים לפעילויות השונות. כמו כן יצוינו העלויות של גיוס התרומות.
* העברות כספים / נכסים – אם העמותה העבירה לגוף אחר נכס כלשהו, או קיבלה מגוף מסוים נכס, יש לציין זאת בדוח.
* מבנה העמותה – הגשת הדוח המילולי כולל גם סקירה את המבנה הארגוני של העמותה, פרטי החברים ונושאי המשרות השונות, פריסה גיאוגרפית (אם היא רלוונטית) וכן מידע לגבי ספקים ותאגידים הקשורים לפעילות.
ייעוץ מקצועי מקיף
הגשת דוח מילולי לעמותה הוא רק מרכיב אחד מכלל החובות של הוועד המנהל. באופן כללי נדרשות עמותות להקים ועדת ביקורת שתנפיק גם היא דוח שנתי, לקיים אסיפת חברים כללית בתדירות של לפחות פעם בשנה ולהציג פרוטוקול, ועוד. עו"ד ירון קידר כיהן בעבר בתפקיד רשם העמותות, ובהתאם משרד עוה"ד וייס-שוורץ קידר הוא הסמכות המקצועית מספר אחת בארץ בכל הנוגע להתנהלות אופטימלית של ארגוני המגזר השלישי. שירותי המשרד ניתנים הן באופן נקודתי ובפרט לקראת הגשת הדוחות השנתיים לרשם העמותות והן במתכונת של ליווי שוטף. בכל מקרה מובטחת התייחסות מעמיקה ומקיפה לכל עמותה, וכן זמינות מרבית.